Scoala Gimnaziala "Elena Doamna" Tecuci

Activitati Erasmus+ 2016-2019


Activităţi conexe cu proiectul

Ziua zonelor umede

în data de 2 februarie 2017 elevii clasei a II-a A, coordonaţi de prof. Marcu Chirilă Tincuţa au desfăşurat activitatea cu această temă. Elevii împărţiţi pe grupe au realizat yizionat un PPT despre Delta Dunării, au realizat postere cu mesaje de protejare a zonelor umede şi de promovare a Deltei Dunării, Rezervaţie a Biosferei.

Ziua Europei

în data de 9 mai elevii claselor Pregătitoare C,I C, IV C, coordonaţi de prof Bîra Ilinca, prof Bratu Gabriela, prof. Diaconu Gina celebrat Ziua Europei prin implicarea în variate activităţi

• Vizionarea unui ppt care a realizat iniţierea copiilor în cunoaşterea unor elemente specifice U.E.; cunoaşterea însemnelor U.E.;

• Intocmirea unor fise cu informatii despre tarile membre UE, punând accent pe cele 6 ţări partenere în proiectul Erasmus+- E4L;

• Călătoriile lui Weaf în Europa -realizarea unui traseu pe harta Europei pentru pe cele 6 ţări partenere în proiectul Erasmus+- E4L;

• Salutul în alte limbi: Engleză good morning/ good evening, Franceză bonjour /bonsoir, Spaniolă buenos dias /buenas noches, Italiană buon giorno /buonasera, Poloneză dzień dobry /dobry wieczor, Greacă: Kalimera/ kalispera

• ,,Fantezie şi indemânare"- confecţionare de drapele, postere

Ziua Meteorologiei

Deoarece a devenit o tradiţie ca aniversarea anuală a Zilei Mondiale a Meteorologiei să se concentreze pe o temă anume, cea de-a 67-a sesiune a Consiliului Executiv al Organizaţiei Meteorologice Mondiale a stabilit ca tema anului 2017 să fie ,,Sa intelegem norii". Pe data de 23 martie Ziua Mondială a Meteorologiei a fost celebrată şi de elevii şcolii noastre.

Activitatea elevilor:

S-a explicat copiilor că - ,,înţelegerea norilor este esenţială în prognoza vremii, în modelarea impactului schimbărilor climatice şi în evaluarea disponibilităţii resurselor de apă. De-a lungul secolelor, puţine fenomene meteorologice au inspirat în aceeaşi măsură ca norii, gândirea ştiinţifică şi sensibilitatea artistică". Ziua Mondială a Meteorologiei a fost celebrată de elevii şcolii noastre printr-o activitate comună realizată în curtea şcolii în cadrul căreia s-au realizat desene pe asfalt, s-a cântat în limba română şi limba engleză, s-au strigat diverse slogane.

Ora Pământului

Elevii din ciclul gimnazial au participat în data de 25 martie 2017 la activitatea coordonată de prof Dascălu Elena şi Gîţă Ionica la activitatea care s-a desfăşurat în curtea şcolii începând cu ora 20.00. Au fost prezenţi aprox 100 de elevi care au cântat, au dansat, au aprins gulguţe şi au prezentat informaţii despre Planeta Pământ şi importanţa economisirii resurselor. Prezenţi la activitate au fost şi părinţii acestora dovedind că în acest timp luminile s-au stins şi că Tecuciul economiseşte energie.

Ziua Porţilor Deschise

în data de 27 februarie 2017 cadrele didactice cordonatoare a claselor a IV-a prof Lefter Adriana, prof Diaconu Gina, prof Arghire Oana au primit copiii din grădiniţele din oraş cu simbolurile specifice proiectului Erasmus care au trasmis mesajul unei alimentaţii sănătoase. Cele patru simboluri ale proiectului broasca ţestoasă, delfinul, fluturele şi dragonul au fost realizate din fructe, legume sau cereale şi împărţite copiilor care au venit în vizită. Elevii au realizat alături copiii de grădiniţă desene, marţişoare şi jucării.

Ziua Apei

Elevii claselor IC, IV A, IV B, IV C au celebrat ziua apei în data de 22 martie 2017. Cadrele didactice organizatoare au au coordonat copii în realizarea de postere, mesaje, machete. S-au prezentat ppt-uri : Apa - izvorul vieţii şi semnificaţia acestei sărbători la nivelul întregului glob pământesc, s-au intonate cântece în limba română şi engleză, s-au elaborat proiecte de tip transdiciplinar, utilizând în principal experimentul, dar şi metoda CLIL, iar în cadrul lecţiilor activităţile integrate au fost centrate pe elevi.


Sumar de activitate lunile aprilie - mai 2017

Cele patru elemente au fost investigate în cadrul orelor de ştiinţe în funcţie de elementul studiat la clasă şi de particularităţile de vârstă ale elevilor şi curriculum de la clasă. Activităţile s-au desfăşurat în laboratorul de chimie la şcolii folosind halate şi ecusoane achiziţionate din finanţarea proiectului, în sala de clasă sau afară în funcţie de activitatea desfăşurată.

Clasele pregătitoare şi clasele I au investigat elementul aer astfel: elevii clasei Pregătitoare A coordonată de prof Mititelu Valerica au studiat aerul realizând jucării cu baloane, cu paie de suc, morişca de vânt, aeroplanul,roza vânturilor, elevii clasei Pregătitoare C coordonată de prof Bîra Ilinca au investigat elementul aer prin realizarea Evantaiului, Zmeului, Vântul din pungă, Ce umflă balonul? Elementul aer a fost investigat şi de elevii claselor I astfel: Elevii clasei I A- prof Cocolici Anişoara au aflat despre Cum se formează CO2?, Aerul întreţine arderea?, Există aer în jurul nostru?, Şerveţelul uscat/umed, Paharul cu bule. Clasa I B, coordonată de prof Popoiu Emilia a investigat aerul descoperind că Balonul cu aer pluteşte, Ce este efervescenţa?.Elevii clasei I C coordonaţi de prof Bratu Gabriela au realizat Baloane de săpun, Morişca, Rachetele, Maşini propulsate, Efervescenţa şi Zmeul.

Elevii claselor a II-a au investigat în cadrul orelor de ştiinţe elementul pământ cu sensul de planetă sau de sol. Elevii clasei a II-a A coordonaţi de dna Marcu Chirilă Tincuţa au cercetat din ce este alcătuit solul, elevii clasei a II- a B coordonaţi de dna Crăciun Gabriela au studiat mişcarea de rotaţie, mişcarea de revoluţie, cum se formează ziua şi noaptea. Elevii clasei II- a C au studiat diferite tipuri de soluri şi permeabilitatea acestora.

Clasele a III- a din şcoală au investigat focul, astfel elevii clasei a III- a B, coordonaţi de prof Gîţă Ionica au descoperit că oxigenul întreţine arderea realizând experimente în laborator, Dragonul de foc, Aprinderea lumânării din fum, Vulcanul. Focul a fost elementul investigat şi de elevii din clasele de gimnaziu coordonaţi de prof Tivdă Marlena şi laborant Munteanu Iuliana care au experimentat şi investigat diverse tipuri de reacţii de ardere folosind elemente şi substanţe chimice.

Elevii claselor a IV- a au studiat apa, coroborând obiectivele proiectului cu noţiunile specifice curriculum-ului clasei. Plutirea şi scufundarea, Curcubeul din pahar - dizolvarea , filtru pentru apă din pietriş şi nisip au fost realizate de elevii clasei a IV- a A, coordonaţi de prof Lefter Adriana, Condensarea - Evaporarea au investigat-o elevii clasei a IV- a B, coordonaţi de prof Arghire Oana şi elevii clasei a IV- a C au aflat despre decantare, dizolvare şi filtrare.

în data de 19 mai 2017 elevii din învăţământul primar coordonaţi de cadrele didactice au participat la Târgul de experimente organizat în curtea şcolii care s-a bucurat de prezenţa unor invitaţi de seamă, Primarul oraşului, Inspector ISJ Galaţi, directori ai şcolilor din oraş, părinţi. Fiecare clasă a prezentat invitaţilor, colegilor din şcoală, părinţilor experimente despre cele patru elemente. Acest eveniment s-a finalizat cu o amplă paradă prin centrul oraşului, fiecare clasă având costume colorate specifice elementului studiat.

în perioada 29 mai 7 iunie 2017 elevii clasei a IV- a A au alcătuit cel de-al VI-lea capitol al poveştii transnaţionale ,,Aventura lui WEAF". Elevii au citit capitolele anterioare alcătuite de Grecia, Italia, Spania, Franţa, Polonia apoi au alcătuit propria variantă a poveştii în limba română. S-a construit o variantă unică bazată pe exemplele propuse de elevi. Această formă finală a fost tradusă în limba engleză şi au fost realizate desene potrivite poveştii, fiind apoi încărcată pe site-ul proiectului.


Sumar activități în lunile martie - aprilie 2017

Activitatea din perioada ianuarie-februarie a continuat cu investigarea celor patru elemente: pământ apă, aer, foc în experimente în cadrul orelor de matematică şi explorarea mediului sau orelor de ştiinţe. Toate activităţile s-au desfăşurat în laboratorul de chimie sau în aer liber, folosind halatele şi ecusoanele achiziţionate din finanţarea proiectului.

APA

Păstrând aceeaşi organizare pe elemente, elevii claselor a IV-a coordonaţi de prof. Arghire Oana, Diaconu Gina şi Lefter Adriana au învăţat despre apă experimentând: Obiecte care plutesc sau se scufundă, Oul pluteşte în soluţie salină, Gheaţa plutitoare, Portocala jucăuşă, Curcubeul din pahar, Filtru pentru apa murdară din nisip şi pietriş, dizolvarea şi cristalizarea, evaporarea - condensarea.

FOCUL

Elevii claselor a III-a coordonaţi de prof Gîţă Ionica şi laborant Munteanu Iuliana au investigat şi experimentat cum focul arde în prezenţa oxigenului.

Elevii de gimnaziu coordonaţi de prof Tivdă Marilena şi laborant Munteanu Iuliana au experimentat în laborator reacţii de ardere a substanţelor chimice.

PĂMÂNTUL

Elevii claselor a II- a coordonaţi de prof Crăciun Gabriela, Marcu Chirilă Tincuţa şi Miron Marcela în colaborare cu prof Dascălu Elena şi laborant Munteanu Iuliana au studiat prin investigare ştiinţifică şi experimentare pământul şi solul aflând despre permeabilitatea solului, culorile solului, compoziţia şi alcătuirea solului.

AERUL

Elevii claselor I şi pregătitoare au investigat elementul aer şi mişcarea aerului realizând activităţile în natură, în laboratorul de chimie sau în clasă. Coordonaţi de prof Mititelu Valerica, Bîra Ilinca, Cocolici Anişoara, Popoiu Emilia şi Bratu Gabriela elevii au aflat despre aer înălţând zmeie, facând evantaie, facând paraşute din şerveţele, au analizat cum trece aerul din sticlă în balon, cum se umflă mănuşa cu aer, au confecţionat morişti, aeroplane şi roza vânturilor,au facut baloane de săpun,au aflat despre şerveţelul uscat - şerveţelul umed,cum aerul întreţine arderea, generatorul de gaz, plutirea balonului pe apă şi efervescenţa.

Au fost făcute vizite la Centrul de Apă Potabilă cu acces în laboratorul de analize chimice, analize biologice , Staţia de epurare pentru apa menajeră Tecuci, pentru a înţelege pas cu pas etapele prin care trece apa de la extragerea din pământ, până în casele locuitorilor, apoi stadiile prin care trece apa menajeră pentru a putea fi deversată în râul Bârlad.

Stabilirea a trei nume pentru mascota proiectului a fost o activitate desfăşurată pe parcursul a două zile, toţi elevii şcolii făcând cunoştinţă cu mascota realizată de elevii clasei a IV- a după un desen care a fost printre cele 3 logo pentru Romania. Numele final ales prin vor secret de coordonatorii din cele 7 ţări este WEAF( water, earth, air, fire) nume ales tot de către elevii din România.

La finalizarea activităţii de înregistrare a temperaturilor, precipitaţiilor şi vitezei şi direcţiei vântului elevii au realizat în laboratorul de informatică grafice, diagrame folosind datele înregistrate.

în data de 22 martie 2017 elevii claselor a IV- a au realizat o amplă activitate dedicată Zilei Mondiale a Apei realizând afişe, postere, desene, mesaje, realizând lapbook-uri şi mesaje în limba engleză care au fost expuse în şcoală într-o expoziţie.


Sumar activități în lunile ianuarie-februarie 2017

Tema principala pentru această perioadă a fost Cele 4 elemente pamant, apă, aer, foc in textele literare.

Pentru o buna organizare şi monitorizare a activităţilor fiecare element a fost investigat de către elevi de aceeaşi vârstă, clase paralele: apa - clasele a IV-a, focul - clasele a III-a, Pământul clasele a II-a, aerul - clasele I şi pregătitoare.

Elevii claselor a IV-a coordonaţi de doamnele prof. Arghire Oana, Diaconu Gina şi Lefter Adriana au studiat texte despre apă: Legenda ploii , Povestea unui fulg de nea după Adina Popescu, Povestea picăturii de apă de M.Ghivrigă. Au fost folosite metode tradiţionale şi moderne, lucrul individual şi în echipe, jocuri pe calculator şi o mare varietate de fişe de lucru.

Elevii claselor a III- a coordonaţi de prof Gîţă Ionica şi Pădure Lucian au studiat texte despre foc: Povestea focului de Alexandru Plăcintă. Elevii au completat fişe de lucru variate, au investigat textul prin metode moderne şi au demonstrat înţelegerea lui prin jocuri de rol şi dramatizări.

Elevii claselor a II-a coordonaţi de prof Marcu Chirilă Tincuţa, Crăciun Gabriela şi Miron Marcela au studiat texte literare despre pământ: Povestea Pământului după Silvia Kerim, Povestea Pământului - text ştiinţific şi Globul Pământesc de Emilia Căldăraru. Elevii au creat postere despre textul studiat, au realizat afişe cu îndemnuri pentru a păstra pământul curat şi au descoperit textul printr-o abordare interdisciplinară.

Elevii claselor I şi ai claselor pregătitoare au studiat texte despre aer. Legenda Crivăţului a fost studiată de elevii clasei I C, coordonaţi de prof. Bratu Gabriela, Soarele, vântul şi gerul de Vasile Alecsandri a fost studiată de elevii clasei I B, coordonaţi de prof. Popoiu Emilia. Piticii claselor pregătitoare au aflat despre Vrăjitorul din Oz de Lyman Frank Baum coordonaţi de prof Mititelu Valerica şi despre textele Ce mi-a spus un pui de vânt de Crăiţa Georgescu, Vântul are păr tăiat de Constanţa Buzea, coordonaţi de prof. Bîra Ilinca.

Studierea textelor în cadrul orelor de limbă română a fost urmată de activitatea Cele patru elemente apă, aer, pământ, foc în creaţiile copiilor realizată prin exerciţii de scriere creativă, alcătuirea de texte , compuneri, poezii, cvintete pentru clasele mari sau completare de texte lacunare,alcătuirea unor texte scurte pentru elevii claselor mici coordonaţi de toate cadrele didactice din echipa de implementare din ciclul primar. Din creaţiile elevilor , organizate pe elemente au fost realizate cărţi electronice care sunt publicate pe site-ul proiectului.

O altă activitate care s-a desfăşurat în perioada 13 februarie-10 martie a fost înregistrarea temperaturii, precipitaţiilor, direcţiei şi vitezei vântului (folosind staţia meteorologică achiziţionată din finanţarea proiectului, instalată în curtea şcolii) la ora 10 , pentru toate şcolile partenere. Elevii din ciclul primar şi gimnaziu, prin rotaţie, au realizat măsurătorile în curtea şcolii, verificând şi panoul actualizat cu înregistrările din ţările partenere completând fişe de înregistrare zilnice.

Pentru diseminarea şi vizibilitatea proiectului au fost achiziţionate un roll-up de prezentare, un banner pentru a fi amplasat în curtea şcolii, materialele fiind folosite în diseminări ale proiectului în simpozioane, conferinţe, cercuri metodice, şedinţele de Consiliu Profesoral, şedinţe cu părinţii pe şcoală.


Sumar activitati in luna decembrie 2016

→ în perioada 1-10 decembrie elevii Scolii Gimnaziale "Elena Doamna" coordonați de cadrele didactice din învățământul primar și gimnazial, au realizat felicitări de Crăciun folosind diferite tehnici și materiale în funcție de nivelul de vârstă al elevilor. Felicitările care au fost trimise în data de 10 decembrie către școlile partenere, cele ale partenerilor sosind la noi în școală până în data de 23 decembrie, fiind așezate la colțul Erasmus din școală.

→ schimbul de felicitări cu partenerii din proiect a avut ca si obiectiv dezvoltarea competențelor utilizare a expresiilor într-o limbă străină, creșterea coeziunii grupului de lucru.

→ în data de 21 decembrie elevii clasei a IV-a A, coordonați de prof. Lefter Adriana au participat la videoconferința cu partenerii din proiect care a constat în interpretarea împreună a cântecului de iarnă Jingle bells, a unui colind în limba maternă, elevii din Romania interpretând colindul "Deschide ușa creștine" și rostirea urărilor de "Crăciun fericit și An Nou cu bucurii" în limbile țărilor partenere.

→ O activitate antrenantă pentru elevi care a vizat îmbogățirea cunoștințelor și a vocabularului limbii engleze prin intermediul activităților din proiect - ACTIVITĂȚI CLIL - Content and Language Integrating Learning - elevii clasei a IV-a A au desfășurat activitatea "Christmas around the Erasmus countries"

→ Elevii au citit informații în limba engleză despre perioada sărbătorilor în cele 6 țări, tradițiile de Crăciun, mâncăruri tradiționale, obiceiurile oamenilor în zilele Crăciunului, alte sărbători importante din această perioadă de iarnă. Cu ajutorul informațiilor elevii au completat fișe de lucru, au realizat desene și postere pentru fiecare țară, au cântat în limba engleză și transmis urări partenerilor.


Sumar activități in luna noiembrie 2016

→ În perioada 1-10 noiembrie elevii claselor I – VIII, care fac parte din echipa de proiect , au realizat fotografii în arealul local , (orașul Tecuci și împrejurimi) pentru surprinderea celor 4 elemente;

→ Activitatea a fost organizată pe clase:

• FOC – poze pentru soare - Clasele Pregătitoare și clasele I;

• AER – poze pentru fenomenele naturii – Clasele a II-a;

• APĂ- poze pentru râul, pârâul care străbate orașul Tecuci – clasele a III-a;

• PĂMÂNT – poze pentru zona de câmpie – clasele a IV- a;

→ Întâlnirea cadrelor pentru organizarea informațiilor teoretice care vor fi cuprinse în prezentare;

→ Realizarea materialului video și publicarea pe site-urile proiectului;

→ Realizarea de CD-uri cu filmul realizat si diseminarea acestuia în școlile din Tecuci.


Sumar activități in lunile septembrie – octombrie 2016

Printre activitățile înscrise ca sarcini de proiect au fost realizate următoarele:

→ Personalul școlii a participat în data de 16.09.2016 la lansarea proiectului care a avut loc în CDI-ul școlii. La această activitate ope lângă cadrele didactice și didactic auxiliar au participat dna inspector Cristache Alice si Reprezentatul Consiliului Local Dumitriu Gina;

→ Crearea și administrarea spațiului virtual informativ în site-ul scolii, crearea unei pagini de facebook, crearea unui blog al proiectului și a unei pagini pe didactic .ro ( Tiron Dragoș și Munteanu Iuliana);

→ Realizarea de fotografii în școală și folosirea acestora în crearea filmului de prezentare al școlii și publicarea pe site-urile proiectului;

→ Realizarea de fotografii pentru fiecare clasă participantă în proiect și crearea filmului de prezentarea a echipei de proiect a școlii;

→ Prezentarea celor patru elemente și a simbolurilor: apă – delfin; pământ – broască țestoasă; aer – fluture; foc – dragon;

→ Realizarea de desene pentru cele 4 simboluri ale proiectului și organizarea unei expoziții;

→ Concursul logo proiectului – etapa pe școală si desemnarea celor 3 câștigătoare după cum urmează:.......................................;

→ Participarea coordonatorului de proiect pe data de 30 septembrie la reuniunea de informare și consiliere organizată de ANPCDEFP București;

→ 17-21 octombrie participare la mobilitate internațională în Polonia : coordonator prof. Lefter Adriana și director prof. Gîță Ionica pentru organizarea activităților din perioada noiembrie 2016 – mai 2017.